PIERWSZE MIEJSCE W WOJEWÓDZTWIE

 

KONKURSY

 „Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować”. Johann Wolfgang Goethe

Pragniemy się podzielić radosną wiadomością z mieszkańcami naszego miasteczka. Uczennica klasy IV „b” Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Poniatowej – Wiktoria Walencik

odniosła olbrzymi sukces w ogólnopolskim konkursie Alfik Humanistyczny zorganizowanym przez Łowców Talentów – Jersz.

Zajęła I miejsce w województwie lubelskim a VII w skali całego kraju.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że w konkursie uczestniczyło 23 276 uczniów z 632 szkół z całego kraju, w tym 1 051 uczniów z 28 szkół z województwa lubelskiego. Wiktoria zdobyła jedną z głównych, bardzo atrakcyjnych nagród – turnus na obozie językowym w Serpelicach nad Bugiem.

Pragniemy dodać, że uczniowie naszej szkoły osiągnęli bardzo dobre wyniki w tym konkursie. Wyróżnienia zdobyli ponadto: Beata Mędrek kl. VI „b” – 8 miejsce w województwie, Paulina Chabucka kl. IV „b”– 20 miejsce w województwie, Milena Matraszek kl. V „c” – 21 miejsce w województwie, Aleksandra Chwaszczewska – 33 miejsce w województwie, Borowińska Alicja kl. III „b” – 57 miejsce w województwie. Wszystkim uczniom gratulujemy wyników i zachęcamy do uczestnictwa w następnych konkursach.

Nasza szkoła od kilku lat przystępuje do tego typu przedsięwzięć i odnosi liczne sukcesy (szczegółowe informacje można znaleźć na naszej stronie internetowej www.sp.poniatowa.pl.)

Celem tego typu konkursów jest budzenie i rozwijanie zainteresowań polonistycznych już na etapie szkoły podstawowej, popularyzowanie języka polskiego wśród uczniów i ujawnienie ich talentów. Daje to im również okazję do sprawdzenia poziomu własnej wiedzy i umiejętności.

Szkoła ma za zadanie rozwijać indywidualne zainteresowania i uzdolnienia dzieci. Głośno mówią o tym entuzjaści reformy systemu oświatowego, władze oświatowe, nauczyciele, rodzice, a nawet sami uczniowie.

Po polsku rozmawiamy, przekazujemy swoje uczucia, uczymy mówić nasze dzieci, wyznajemy wiarę, piszemy wiersze. Możemy mieć różne poglądy, zajmować różne stanowiska w wielu kwestiach, możemy się spierać, dyskutować, ale zawsze będziemy to robić po polsku. I nie jest obojętne, czy będzie to język różnorodny i bogaty, piękny i poprawny, etyczny i estetyczny, czy też ubogi i prymitywny, pełen sloganów i nieporadnych sformułowań, niepotrzebnych zapożyczeń i wulgaryzmów, bo przecieżjęzyk jest podstawowym składnikiem tożsamości Polaków i dobrem kultury Narodowej”. (UCHWAŁA SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia roku 2006 Rokiem Języka Polskiego).

Na zakończenie pragniemy podkreślić, że dzięki temu konkursowi dzieci mogły pogłębić i sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności z zakresu języka polskiego, miały okazję współzawodniczyć ze swoimi rówieśnikami z innych szkół naszego kraju, odnieść sukces, który będzie motywował ich do dalszej pracy nad doskonaleniem swoich umiejętności. My, jako nauczyciele uczący języka polskiego, doskonale zdajemy sobie sprawę, że droga do opanowania umiejętnego posługiwania się naszym językiem ojczystym jest niezwykle długa i żmudna. Nasze wieloletnie doświadczenia w zmaganiach na tym polu potwierdziły, że warto sięgnąć po niekonwencjonalne metody, by wzbudzić wśród uczniów zainteresowanie poprawnością języka polskiego i sprawić, by przestał on wreszcie być „piętą achillesową" większości naszego społeczeństwa.

Widząc u dzieci radość i dumę z osiągniętego sukcesu, zdobytego dyplomu, nagrody czy możliwości publicznego zaprezentowania własnego umiejętności i wiedzy, nabieramy przeświadczenia, że tego typu przedsięwzięcia mają sens i dostarczają nam wiele satysfakcji.

 

Opracowanie: Jolanta Markuszewska i Iwona Karabela

 

autor  © 2004 rap