PASOWANIE NA CZYTELNIKA
Opis uroczystości pasowania klas I-szych na czytelników biblioteki w roku szkolnym 2006/2007
W naszej szkole uroczystość pasowania klas pierwszych na czytelników biblioteki szkolnej od kilku lat weszła na stałe do kalendarza szkolnych wydarzeń.
Pasowanie organizowane jest zwykle w listopadzie, kiedy to uczniowie znają prawie cały alfabet i potrafią czytać i liczyć. Uroczystość te zawsze wzbogaca część artystyczna przygotowana przez starsze koleżanki i kolegów, piękne stroje artystów, rekwizyty, dyplomy i pamiątkowe upominki dla pierwszoklasistów. Celem spotkania jest zapoznawanie wszystkich najmłodszych uczniów z biblioteką, sposobem pożyczania i oddawania książek.
W roku szkolnym 2006/2007 część artystyczną na pasowanie klas pierwszych, przygotowałam z uczennicami IVa.
Były to następujące osoby:
1. Joanna Próchniak – Książka.
2. Klaudia Wyroślak – Kot
3. Alicja Kryszewska – Czerwony Kapturek.
4. Kasia Basiakowska, Magda Maj, Basia Papierz, Antosia Majchrowska – Krasnale
Dzieci zapoznały się z regulaminem wypożyczalni, regulaminem MCI, oraz nauczyły się wierszyka o poszanowaniu książek.
Asia Próchniak w roli Książki pasuje uczniów klasy Id na czytelników biblioteki szkolnej.
Kasia Basiakowska w roli Krasnala wyjaśnia pierwszakom jak wypożycza się książki.
Krasnale pomagają uczniom w doborze odpowiedniej dla siebie lektury.
Pierwszaki podchodzą do stolika i wypożyczają książki. Otrzymują pamiątkowe dyplomy i zakładki.
Wszystkim pierwszakom serdecznie gratuluję.
Zostaliście już czytelnikami biblioteki szkolnej.
Umiecie wypożyczać książki i myślę, że będziecie często nas odwiedzać.
Rodziców także proszę o zachęcanie dzieci do korzystania z biblioteki szkolnej, ale w sposób rozsądny. Proszę zwrócić uwagę, czy dziecko oddaje książki do biblioteki dopiero po ich przeczytaniu. Nieważne, czy to będzie po dwóch dniach, czy dwóch tygodniach.
Chciałabym zapobiec niepożądanemu zjawisku, gdy dzieci wypożyczają dla samego wypożyczania ,,kto więcej” i zwracają książkę nie zajrzawszy do niej. Jest to zły nawyk który, nie uczy prawidłowego kontaktu z książką.
Chodzi o to, aby dziecko nauczyło się dobrze czytać i z czytania czerpać przyjemność.
Zachęcam również Państwa do czytania razem z dzieckiem (na przykład na dobranoc) i liczę na współpracę z biblioteką szkolną.
Opracowała: Jolanta Waśko
autor © 2004 rap