DZIEŃ MISIA - MISIE W KRAINIE BAJEK    

 

Jak co roku , tak i w tym nasi uczniowie świętowali Dzień Misia. Na uroczystości, którą przygoto-wały Panie Halina Kolasińska i Ewa Zielińska wraz ze swoją klasą II „c”, uczniowie klas O - III zmagali się z różnorodnymi konkurencjami artystyczno- sportowymi. Pomiędzy zmaganiami bawili się przy piosenkach o misiu. Nagrodą były smaczne lizaczki oraz dyplomy. Zabawa była wspaniała!

 

Scenariusz pt. „Z MISIEM W KRAINIE BAJEK

N - Serdecznie witamy wszystkich, którzy kochają pluszowe misie. Witamy także wszystkich tych,  którzy kochają wszystkie pluszaki.

N - Witamy tych co chcą się z nami bawić oraz tych, którzy lubią bajki i mają wspaniałą wyobraźnię.

N - Na rozpoczęcie naszej zabawy poproszę was o zaśpiewanie piosenki o „pluszowym misiu”, którą uczyliśmy się w zeszłym roku.

Uczniowie śpiewają piosenkę” Pluszowy miś”

N - Ponieważ nasza zabawa będzie składała się z różnych konkurencji , dlatego też zwracam się z prośbą , aby Pani Dyrektor wraz z nauczycielami zechciały zająć miejsce dla jurry i  przyznawać punkty klasom za poszczególne konkurencje.  Dziękuję

N - Dzisiejsze spotkanie z misiem to także spotkanie z ulubionymi bajkami i ich bohaterami. W związku z tym nasza pierwsza konkurencja będzie polegała na odgadnięciu tytułu baśni na podstawie rekwizytów. Zapraszam więc przedstawicieli z klas do stoliczków. Ja pokażę wam rekwizyt , a wy po chwili zastanowienia powiecie tytuł baśni . Gotowi? To zaczynamy.

N - Teraz chciałabym żebyście nauczyli się piosenki, która będzie zagrzewała nas do kolejnych zadań.

Śpiewanie piosenki „ Lewa łapka”

N - Następna konkurencja związana jest z uzupełnianiem ilustracji. Zapraszam kolejną dwójkę przedstawicieli klas do stoliczków .Waszym zadaniem będzie dorysowanie rzeczy, której brakuje bohaterowi bajki. Start.

Poproszę teraz o pokazanie ilustracji wszystkim i pokazanie co dorysowaliście. Brawo znakomicie.

- piosenka – pokazywanka

N - Baśnie to przede wszystkim emocje. Dlatego przypomnimy sobie, jak pokazać smutek, zazdrość, strach, przerażenie. Poproszę na środek 2 osoby z każdej klasy. Na stoliczkach macie 3 buzie, na których ukryły się miny związane z emocjami. Za chwilę posłuchacie 3 fragmentów baśni pt. „Calineczka”. Kiedy aktorzy zrobią przerwę, to na mój znak pokażecie odpowiednią buźkę z wybranym uczuciem. Zaczynamy.

- piosenka – pokazywanka

N - To była rozgrzewka przed następną konkurencją. Zapraszam więc kolejnych uczniów do pokazywania mimiką uczuć jakie zobaczą na ilustracji. Ilustracje przedstawiają wydarzenia z Kopciuszka więc myślę, że świetnie sobie poradzicie. Zaczynamy .

N - „Czy to bajka czy nie bajka myślcie sobie jak tam chcecie, a ja przecież  wam powiadam krasnoludki są na świecie..”  Wychodzą krasnoludki i wszyscy śpiewają piosenkę „My jesteśmy krasnoludki”.

N - Zapraszam teraz po 5 dzieci z każdej klasy do pokonania krasnoludkowego toru przeszkód. Za chwilę krasnoludki pokażą wam ,co trzeba zrobić , aby być tak sprawnymi jak oni. Czy krasnale są gotowi? Zaczynamy. Teraz kolej na was. Tu nie liczy się szybkość , ale jakość.

Pożegnajmy krasnale śpiewając i bawiąc się razem z nimi. Zapraszam wszystkich uczniów do krasnoludkowego tańca.

N - Ostatnią konkurencją będzie układanie bajki. Poproszę 2 uczniów o zajęcie miejsca przy stolikach. Każdy zespół będzie wymyślał po kolei dalszą część wymyślonej baśni. Ja zaczynam, a potem kolejno wy. „ Za lasami, za górami…

Dziękujemy klasom. Przyszedł czas na podsumowanie naszych wyników. Poproszę Panią Dyrektor o ogłoszenie wyników, wręczenie Dyplomów oraz „słodyczowych” nagród.

N - Chciałybyśmy  poprosić was o wzięcie udziału w konkursie plastycznym pt. „Mój ulubiony bohater z baśni”. Praca wykonana dowolną techniką plastyczną powinna być w formacie A4. Najpiękniejsze będą nagrodzone w taki sposób . że będą ozdabiać II piętro naszej szkoły. Prace należy składać do mnie lub waszych  pań do 17 grudnia.

N - Zapraszamy także wszystkich uczniów , którzy lubią słuchać bajek w każdy czwartek do Sali nr 12 na dużą przerwę do posłuchania bajek. Panie Kolasińska i Zielińska będą czytały piękne baśnie .

Dziękujemy wam wszystkim za przybycie i na zakończenie poproszę o zaśpiewanie naszej pokazywanej piosenki o niedźwiadku. 

 Opracowały Halina Kolasińska i Ewa Zielińska

  

 

autor © 2010 rap

 

STRONA GŁÓWNADRUKI-REKRUTACJA

PLAN LEKCJI

RZECZNIK PRAW UCZNIA

KONKURSYKÓŁKASPORT

REDAGUJĄ UCZNIOWIESAMORZĄDPREZENTACJEKOMIKSYQUIZY

MATERIAŁY DO LEKCJIRELIGIAINFORMATYKAPRZYWÓDZTWO

WSPIERAMY

REALIZOWANE PROJEKTYROZWINĄĆ SKRZYDŁAFRSE COMENIUSZIELONA SZKOŁAMAŁA ROMA

KONTAKTHISTORIA ABSOLWENCIPATRONPRACOWNICYLINKI

DOKUMENTACJA SZKOŁYSTATUTWYCHOWANIEPROFILAKTYKAOCENIANIE

REDAGUJĄ NAUCZYCIELEARTYKUŁYSCENARIUSZEFOTOGRAFIEINTEGRACJAMONTESSORIBIBLIOTEKAŚWIETLICAHARCERSTWO

SOCRATES-COMENIUSMY SCHOOL IS COOL