|
||||
CO SŁYCHAĆ U SZEŚCIOLATKÓW | ||||
Przedstawienie jasełkowe pt.: „Betlejemska droga” W dniu 22 grudnia 2010 r. w grupie przedszkolaków odbyło się uroczyste spotkanie wigilijne. Dzieci pokazały przedstawienie jasełkowe p.t.: „Betlejemska droga”, inscenizacja wprowadziła widzów w klimat nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia, świąteczną atmosferę współtworzyły też odpowiednio przygotowane dekoracje i kolędy śpiewane przez przedszkolaki. Na zakończenie spotkania aktorzy złożyli wszystkim gościom serdeczne życzenia. Uroczystość zakończył poczęstunek wigilijny przygotowany we współpracy z rodzicami. Kliknij zdjęcie, aby powiększyć widok.
Scenariusz zajęć
otwartych dla rodziców w grupie dzieci 5 i 6 letnich Kliknij zdjęcie, aby powiększyć widok. Cele ogólne: - powtórzenie podstawowych wiadomości o jednej z pór roku – jesieni - zaprezentowanie swoich umiejętności przed zgromadzonymi gośćmi - aktywizowanie różnych sfer rozwojowych uczniów, wykonywanie zadań przygotowujących do czytania, pisania i liczenia. Cele szczegółowe: Dziecko: - dzieli słowa na sylaby (5 latki), wyróżnia głoskę w nagłosie sam lub z pomocą (6 latki), - rozpoznaje i nazywa wybrane drzewa i oraz kształt ich liści, - używa liczebników głównych i porządkowych w zakresie 6, - potrafi ułożyć proste puzzle bez wzoru, - bawi się przy muzyce, wykonuje improwizacje taneczne, śpiewa znane piosenki z całą grupą, - doskonali sprawność manualną i twórczą aktywność plastyczną. Formy: Grupowa, indywidualna, zbiorowa Metody pracy: Słowne – rozmowa, polecenia, objaśnienia Oglądowe – pokaz Czynne – zadań stawianych do wykonania Środki dydaktyczne: Ilustracje drzew, owoców i warzyw, szablony liści, kleje, puzzle ze zwierzętami, nagrania piosenek i muzyki, odtwarzacz CD, paski bibuły, kredki, karty z sylwetkami Pani Jesieni, małe elementy dekoracyjne (listki) Przebieg: 1. Powitanie przybyłych gości. Zabawa na dobry początek: „Iskierka przyjaźni”. Wprowadzenie w temat zajęć zagadką: Co to za pani, zgadnijcie proszę, Gdy do nas przychodzi zakłada kalosze Owoce, warzywa w jej koszu znajdziemy. Brązowe kasztany też dostaniemy. Kończenie przez dzieci zdania „Lubię jesień bo…”. 2. Zabawa dydaktyczna „Jesienne liście”. Grupa śpiewa piosenkę z prostą ilustracją ruchową: „Kolorowe listki”. Nauczycielka rozkłada na dywanie sylwety drzew: klonu, kasztanowca, brzozy, dębu i oznacza je cyframi. Dzieci podają nazwę drzewa, posługując się liczebnikami porządkowymi. Wyjmują z koszyka szablony liści i układają je pod właściwym drzewem, określają z którego spadło najwięcej najmniej lub tyle samo liści. 3. Dary jesieni – zabawa rozwijająca słuch fonematyczny. Dzieci śpiewają piosenkę „Pomidorek”, wykonują prosty taniec grupowy. Wszyscy uczniowie losują z pudełka obrazki różnych darów jesieni, słuchają zagadek czytanych przez nauczycielkę: Spadłem nagle z drzewa, leżę na trawniku, w brązowej koszulce, kolczastym płaszczyku /kasztan/ Ma okrągły brzuszek i ogonek mały, będzie z niego na obiad barszczyk doskonały /burak/ Jakie to warzywo nawet niewielkie wyciśnie z oczu słoną kropelkę/cebula/ Z soczystych liści złożona, okrągła głowa zielona /kapusta/ Mam kapelusz w groszki białe, nie bierzcie mnie do kobiałek /muchomor/ Skórka fioletowa miąższ pod nią złoty, smakuje wybornie wszyscy wiedzą o tym /śliwka Dzieci słuchając zagadek wstają, sygnalizując w ten sposób, że to ich obrazek jest rozwiązaniem zagadki. Następnie dzielą słowo na sylaby, same lub z pomocą wyróżniają głoskę na początku. Na zakończenie całą grupą bawią się w jesienne rymowanie, mają za zadanie dokończyć tekst czytany przez nauczycielkę tak aby słowa się rymowały: „Dla całej rodziny na zimowe czasy w spiżarni na półkach stoją…/zapasy W kącie jest kapusta i słodkie buraki, a w worku pod nimi brązowe…/ziemniaki W wielkiej beczce są ogórki, co zielone mają…/skórki Jabłek twardych półki cztery oraz marchew i …/selery Soki słodkie, malinowe, mówią o nich samo …/zdrowie Choć zapasów pełno wszędzie znowu zimą ich …/ nie będzie.”
4. „Jesień” A. Vivaldiego – improwizacja ruchowa do muzyki z paskami bibuły. Dzieci improwizują dowolne pląsy podczas nagrania, gdy muzyka milknie opadają jak jesienne liście. Na koniec przypominają dlaczego jesienią liście żółkną i opadają. 5. „Zwierzęta przygotowują się do zimy”- układanie puzzli. Uczniowie podzieleni na zespoły układają przy stolikach obrazki zwierząt, naradzają się co dzieje się z danym zwierzęciem w czasie jesieni, jak przygotowuje się do zimy. Naklejają puzzle na karton, prezentują swą pracę i krótko wypowiadają się na temat zwyczajów zwierząt. 6. Quiz „Prawda/fałsz”. Dzieci w umówiony sposób oceniają zdania czytane przez nauczycielkę: Kasztany rosną na dębie. Muchomor czerwony to grzyb trujący. Czerwiec to jesienny miesiąc. Jesienią dni robią się coraz dłuższe. Modrzew to drzewo iglaste, które gubi na zimę igły. Wróble nie odlatują od nas na zimę. Okres deszczowej, późnej jesieni nazywamy „złotą jesienią”. Dzieci śpiewają „Listopadową piosenkę” z podziałem na chłopców i dziewczęta. 7. Praca plastyczna „Pani Jesień”. Nauczycielka pyta dzieci jak powinna wyglądać Pani Jesień, wskazuje na ilustrację przygotowaną przez nią wcześniej na tablicy, wysłuchuje propozycji i wypowiedzi dzieci. Potem prosi o ozdobienie sylwetek Jesieni, leżących na stolikach. Dzieci mają do dyspozycji kredki pastelowe oraz gotowe elementy dekoracyjne – małe listki. Z pomocą rodziców ozdabiają postać na kartce tak by stała się panią Jesienią. 8. Zaprezentowanie wszystkich prac na dywanie, pochwalenie za pracę i udział w zajęciach. Pożegnanie gości.
Opracowała i przeprowadziła Katarzyna Rodzik
|
||||
autor © 2011 rap
|