Bądźmy grzeczni dla każdego a nie znajdziemy niegrzecznego. P. Legowicz

 

SCENARIUSZE

POŻEGNANIE Z PODRĘCZNIKIEM UROCZYSTE SPOTKANIE Z RODZICAMI W I PÓŁROCZU

 

A tak to się zaczęło...

1) Uczniowie wchodzą do klasy z teczkami wesoło śpiewając piosenkę pt. „Uczeń". Śpiewając drugą zwrotkę rozpakowują teczkę.

2) Witam dzieci pląsem „Pora już witam Was" ( na słowa raz, dwa, trzyuczniowie witają się podając sobie ręce)


Trochę wspomnień...

3) Rozpoznawanie głównych bohaterów podręcznika (Fotozabawa -
odkrywam koła a dzieci zgadują imiona przypinając właściwą kartkę)

4) Praca w grupach - rozpoznają skserowne z podręcznika ilustracje czytając głośno czytankę

5) Uczniowie tworzą pociąg, śpiewają piosenkę „Jedzie pociąg..",
zatrzymują się na stacjach, na których szukaj ą poleceń z zadaniem.

6) Wykonują zadania: pląs „Cumcy ca" piosenka z ekspresją ruchową „Koło małe", taniec z mamami do piosenki „My jesteśmy krasnoludki" i inscenizacja przedstawienia „Karnawał" (Radość)

7) Układaj ą reklamę podręcznika. Prezentacja swoich reklam w telewizorze.

8) Zabawa w „Ciepło zimno" - chowanie podręcznika

9) Odczytanie listu zamieszczonego przez autora w książce.
Co nas czeka ?...

10)     Odgadywanie dalszych losów bohaterów

11)     Układanie dobrych rad książki z przygotowanych puzzli

12)     Deklamacja wiersza pt. „Książka - mój przyjaciel"

13)     Wypowiedzi dzieci, które siedzą w kręgu, wkładają przygotowane
kapelusze z pytaniami: Co najbardziej podobało Ci się na zajęciach?
Czego się nauczyłeś? Czego się dowiedziałeś? Z czego jesteś
zadowolony?

14)     Samoocena - wybór przez uczniów odpowiedniego dyplomu

15)     Ocena nauczyciela - wręczenie kart z oceną opisową. Poczęstunek jako nagroda dla wszystkich.

16)     Zakończenie. Zabawa integracyjna „Siedzę sobie w zielonejaltanie..." i „Łańcuszek życzeń"

 Opracowała Ewa Małgorzata Zielińska

 

 autor © 2004 rap

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

autor  © 2004 rap