Scenariusz apelu: „WAKACYJNY TELEEKSPRESS

 

SCENARIUSZ APELU „WAKACYJNY TELEEKSPRESS”

Prowadzący: Dzień dobry Państwu. Witam wszystkich bardzo gorąco na naszym szkolnym teleekspresie. Hasłem dzisiejszego wydania jest „Dokąd pojechać na wymarzone wakacje?” gdyż czas wakacyjnych przygód jest już bardzo blisko, zostało nam 5 dni. Posłuchajcie Państwo rad naszych dziennikarzy, którzy udali się z kamerami do najpiękniejszych zakątków naszego kraju. Oto ich relacje.

Śpiewanie piosenki „Płynie Wisła , płynie” oraz wybrani uczniowie wchodzą na scenę tańcząc do piosenki krakowiaka.

Dziennikarz: Skoro zawędrowaliśmy do Krakowa, to posłuchajmy legendy związanej z tym dawnym grodem.

(inscenizacja- kukiełki wypychanki)

Narrator: Dawno, dawno temu w sławetnym grodzie króla Kraka żył straszny smok, który polował na owce. Pewnego dnia smok zarządał:

Smok: Dość mam już tłuściutkich owieczek. Chcę mieć córkę króla, piękną królewnę!

Narrator: Strach i trwoga ogarnęła króla i jego poddanych. Postanowił więc:

Król: Kto zabije smoka, a tym samym ocali moją córkę, temu oddam pół królestwa i królewnę za żonę.

Narrator: Wielu rycerzy walczyło dzielnie ze smokiem, ale żadnemu nie udało się go pokonać. Aż pewnego dnia szewczyk o imieniu Skuba wpadł na pomysł:

Skuba: Wiem jak pokonać groźnego smoka! Wypcham skórę owcy siarką i zaniosę pod jamę smoka. Ten gdy ją zje będzie odczuwał pragnienie bo siarka będzie palić jego wnętrzności. Pójdzie więc nad Wisłę. Będzie pił i pił aż pęknie. I nie będzie więcej gnębił biednych ludzi.

Narrator: Skuba jak pomyślał , tak zrobił. Smok pił i pił wodę z Wisły aż pękł. Król oddał szewczykowi pół królestwa i królewnę za żonę. A jego p[oddani żyli długo i szczęśliwie.

Grupka turystów idzie z plecakami i gitarą śpiewając piosenkę „ W góry”. Spotykają bacę śpiewającego piosenkę” Hej górol ci jo górol” .

Turysta: Baco na drzewie się nie śpiewa.

Baca : Śpiwo się śpiwo.( dalej wymachuje ciupagą i śpiewa naraz spada)

Turysta: A nie mówiłem ,że na drzewie się nie śpiewa.

Baca: Oj, śpiwo się śpiwo ino się nie tańcy.

Dziennikarz: Jedni lubią podróże własnym autem inni autostopem, ale większość jeździ pociągami.

Uczniowie ustawiają się tworząc dwa pociągi i recytują wiersz” Stoi na stacji lokomotywa I zwrotkę ,a potem jadą śpiewając piosenkę: Jedzie pociąg z daleka”.

Przewodnik: Witamy w Warszawie!

Na środek wychodzi uczeń , który jest w szlafroku i siada w fotelu czytając gazetę. Dzieci z pociągów podchodzą do niego i śpiewają piosenkę „Tato, Tato zejdź z fotela”. Na refren uczeń zrzuca szlafrok , podaje maluchom ręce i zabiera ich na spacer po stolicy

Przewodnik: Witam szanowną wycieczkę i zapraszam na spacer po Warszawie. Zwiedzanie zaczniemy od Warszawskiej Syrenki gdzie pośród zabytkowych kamieniczek stoi pomnik Syrenki , która jest symbolem naszej stolicy. Teraz udamy się na plac zamkowy. Proszę spojrzeć w górę gdyż przed nami widnieje Kolumna Zygmunta III Wazy, który przeniósł stolicę Polski z Krakowa Do Warszawy. Za kolumną znajduje się Zamek Królewski- dawna siedziba króla. Do wspaniałych pałaców należy pałacyk na wodzie położony w Łazienkach czyli najpiękniejszym parku, gdzie znajduje się pomnik Chopina i odbywają się koncerty fortepianowe. W Warszawie mają siedzibę władze naszego państwa. I oto przed nami gmach Sejmu, w którym posłowie debatują nad ważnymi ustawami. Na zakończenie poproszę was o zaśpiewanie piosenki związanej z naszą stolicą.(Na scenie są umieszczone duże ilustracje z zabytkami)

Uczniowie śpiewają piosenkę „Warszawska Syrenka” machając rękami i tańcząc walczyka.

Wybrani uczniowie śpiewają piosenkę” Wsiąść do pociągu” (refren)

Dziecko: Dokąd przyjechaliśmy?

Uczeń przebrany za rybaka odpowiada: Nad jeziora wśród wspaniałych lasów.

Dziecko: Co będziemy robić?

Rybak: Pójdziemy na ryby lub pójdziemy na grzyby.

(Na środek wychodzą dzieci przebrane za grzyby, dzieci z koszykami oraz dzieci trzymające namalowany las na dużych kartonach)

Uczniowie śpiewając piosenkę „Rudy rydz” inscenizują jej treść, na refrenie grzyby w środku koła zrobionego z grzybiarzy tańczą charlestona.

Śpiewanie refrenu piosenki ”Wsiąść do pociągu”.

Dziecko : A teraz gdzie jesteśmy?

Konduktor: Nad morzem.

Uczennice ubrane w stroje kąpielowe , w kapeluszach i okularach wkraczają na scenę tańcząc lambadę do piosenki „Na plaży”. Za dziewczynkami kroczą płetwonurkowie. Wszyscy śpiewają piosenką ilustrując ją dramą czyli jak się zachowujemy na plaży. Na ostatni refren dziewczynki podnoszą się z leżaków i wychodzą ze sceny tańcząc lambadę.

Dziennikarz: To tyle naszych propozycji związanych z wakacyjnym wypoczynkiem. Jednak nie zapomnijmy o naszym polskim przysłowiu, że wszędzie dobrze ale w domu najlepiej, więc zaśpiewajmy wszyscy razem piosenkę o naszej małej ojczyźnie - Lubelszczyźnie, bo ona jest najpiękniejsza i najbliższa naszemu sercu i pewnie większość z nas z nią właśnie wiąże swoje wakacyjne plany.

Śpiewania piosenki :Ach, lubelskie jakie cudne” przy machaniu pomponami i wstążeczkami.

FOTO GALERIA

w górę

Opracowanie Halina Kolasińska i Ewa Zielińska

 

autor  © 2009 rap

 

STRONA GŁÓWNASCENARIUSZE