|
|||||||
|
|||||||
|
|
||||||
„Pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” Janusz Korczak SUKCESY NASZYCH UCZNIÓW W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE POLONISTYCZNYM I HISTORYCZNYM W listopadzie i grudniu 2014 roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w dwóch konkursach: polonistycznym i historycznym, zorganizowanych przez Centrum Edukacyjne „LECTURA”. Łącznie do zmagań o atrakcyjne nagrody (konsola do gier, tablet, odtwarzacz mp3) przystąpiło 21 dzieci. Zarówno konkurs historyczny jak i polonistyczny miał formę testu składającego się z 30 pytań zamkniętych oraz jednego pytania otwartego. Uczniowie biorący udział w I Ogólnopolskim Konkursie Historycznym musieli popisać się wiedzą z zakresu legendarnych początków państwa polskiego do bitwy pod Grunwaldem. Temat II Ogólnopolskiego Konkursu Polonistycznego brzmiał „Legendy, baśnie i bajki polskie”. Dzieci miały za zadanie wykazać się znajomością tekstów literackich oraz umiejętnością czytania ze zrozumieniem. Pytanie otwarte w obydwu konkursach polegało na napisaniu pracy literackiej na zadany temat. W wypowiedzi pisemnej oceniano: walory literackie, inwencję twórczą, poprawność ortograficzną, interpunkcyjną, stylistyczną i językową. Wszyscy niecierpliwie czekaliśmy na wyniki, które poznaliśmy w lutym 2015 roku. Sprawiły one niezmierną radość dzieciom, nauczycielom i rodzicom. W Ogólnopolskim Konkursie Historycznym I miejsce w kraju zajęła uczennica klasy V c – Zofia Gierczak, zaś I miejsce w województwie uczeń klasy V d – Jakub Tyszkiewicz. W II Ogólnopolskim Konkursie Polonistycznym I miejsce w województwie zajęła uczennica klasy VI b – Aniela Tarkowska.
Sukcesy uczniów mają dla nich samych olbrzymie znaczenie: zwiększają ich zapał do nauki, rozbudzają zainteresowania i motywują do dalszej pracy. Sam fakt zajęcia jakiegoś miejsca, nawet otrzymanie wyróżnienia czy dyplomu uczestnictwa powoduje radość i ogromne dowartościowanie. Nasi uczniowie poprzez udział w ogólnopolskiej rywalizacji mogli odkrywać oraz rozwijać swoje zainteresowania i uzdolnienia, a także porównać swój poziom wiedzy z rówieśnikami z całej Polski. Osiągnięcia wychowanków to również wielka radość i satysfakcja dla ich nauczycieli. Wdrażanie dzieci do systematycznej pracy nad własnym rozwojem stanowi bowiem szczególnie ważną część składową działań pedagogicznych. Wierzymy, że sukcesy uczniów zmotywują ich rówieśników do brania udziału w konkursach ogólnopolskich i wojewódzkich. Udowodnili oni bowiem, że chęci, pracowitość, kreatywność i determinacja prowadzą do sukcesu, że warto walczyć o realizację marzeń.
nauczycielka języka polskiego Jolanta Markuszewska, nauczycielka historii Marta Sołdaj
|
|||||||
redaguje Rafał Pastwa © 2015 |