REALIZOWANE PROJEKTYeTWINNING ERASMUS+ 2016/2018COMENIUS 2012/2014CZWARTKI Z BAJKĄZIELONA SZKOŁAMAŁA ROMAROZWINĄĆ SKRZYDŁAPIERWSZAKICOMENIUS 2009/2011

KONTAKTHISTORIA ABSOLWENCIPATRONPRACOWNICYLINKI

DOKUMENTACJA SZKOŁYSTATUTWYCHOWANIEPROFILAKTYKAOCENIANIE

REDAGUJĄ NAUCZYCIELEARTYKUŁYSCENARIUSZEFOTOGRAFIEINTEGRACJAMONTESSORIBIBLIOTEKAHARCERSTWO

 

 GODZINA DLA MŁODYCH 2024/2025

 

AKTUALNOŚCIDRUKI-REKRUTACJA

PLAN LEKCJI

STOŁÓWKA

RZECZNIK PRAW UCZNIA

SZKOLNA RADA RODZICÓW

KONKURSYKÓŁKASPORT

REDAGUJĄ UCZNIOWIESAMORZĄDPREZENTACJEKOMIKSYQUIZY

MATERIAŁY DO LEKCJIRELIGIAINFORMATYKAPRZYWÓDZTWOJĘZYK ANGIELSKI

PSYCHOLOG

 

REALIZOWANE PROJEKTY

  opublikowano dnia 23.10.2024 r.

Nasza szkoła po raz kolejny bierze udział w Ogólnopolskim Programie Profilaktycznym GODZINA DLA MŁODYCH GŁÓW stworzonym przez Fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej.

Program jest realizowany przez cały rok szkolny -w wymiarze 1 godz. lekcyjnej w miesiącu. W pierwszym semestrze tematyka dotyczy kompetencji społeczno-emocjonalnej, drugi semestr koncentruje się wokół tematyki bezpieczeństwa cyfrowego. Scenariusze podzielone są na grupy wiekowe: kl.1-3, 4-6 oraz 7-8.

Cel ogólny programu Program profilaktyczny Godzina dla MŁODYCH GŁÓW ma na celu wsparcie dzieci i młodzieży, a także nauczycieli i nauczycielek w działaniach z obszaru profilaktyki zdrowia psychicznego podejmowanych według określonych scenariuszy, których zadaniem jest otwarta rozmowa o zdrowiu psychicznym, w tym wzmocnienie poczucia sprawczości wśród dzieci i młodzieży szkolnej oraz pierwsza pomoc psychologiczna (PPP) – w pierwszym półroczu; oraz higiena cyfrowa i bezpieczeństwo w sieci – w drugim półroczu.

Oczekiwane efekty Po realizacji programu profilaktycznego autorzy programu oczekują, że uczniowie i uczennice:

1. Będą umieć mówić dorosłym o tym, co czują i co przeżywają.

2. Zdecydują się pójść do psychologa, aby porozmawiać o tym, co czują, jeśli zajdzie taka potrzeba.

3. Będą wiedzieli, jak pomóc innej osobie, gdy poczuje smutek lub strach, z którym sobie nie radzi.

4. Będą umieli zauważyć, że ktoś z ich kolegów lub koleżanek ma problem ze swoimi emocjami i sobie z nimi nie radzi, a następnie będą umieli z nimi porozmawiać.

5. Będą wiedzieli, jak unikać zagrożeń świata online.

6. Będą lepiej wiedzieli, jak sprawdzać, czy informacje, które znajdą w internecie, są prawdziwe.

7. Będą bardziej uważni na przekraczanie granic w środowisku offline i online.

8. Będą bardziej uważni na utrzymanie równowagi między czasem spędzonym w internecie a zdrowym snem, aktywnością fizyczną, edukacją, relacjami w środowisku offline czy zdrową dietą.

9. Będą lepiej rozpoznawać swoje granice.

10. Będą lepiej zauważać swoje potrzeby.

11. Będą lepiej rozumieć, jakie emocje przeżywają.

12. Będą częściej mówić dorosłym o tym, co czują i co przeżywają.

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie:

Młode głowy — OTWARCIE O ZDROWIU PSYCHICZNYM Młode głowy (mlodeglowy.pl)

Polecamy też zakładkę z materiałami dla Rodziców:

Jestem rodzicem - Młode głowy Młode głowy (mlodeglowy.pl)

 

Szkolny psycholog Urszula Gierczak

 

redaguje Rafał Pastwa  © 2024