REALIZOWANE PROJEKTYERAZMUS+ 2016/2018COMENIUS 2012/2014CZWARTKI Z BAJKĄZIELONA SZKOŁAMAŁA ROMAROZWINĄĆ SKRZYDŁAPIERWSZAKICOMENIUS 2009/2011

KONTAKTHISTORIA ABSOLWENCIPATRONPRACOWNICYLINKI

DOKUMENTACJA SZKOŁYSTATUTWYCHOWANIEPROFILAKTYKAOCENIANIE

REDAGUJĄ NAUCZYCIELEARTYKUŁYSCENARIUSZEFOTOGRAFIEINTEGRACJAMONTESSORIBIBLIOTEKAHARCERSTWO

 

 

 SEEING AND READING THE VALUE

ERAZMUS+ 2016/2018

STRONA GŁÓWNA

AKTUALNOŚCIDRUKI-REKRUTACJA

PLAN LEKCJI

SZKOLNA RADA RODZICÓW

RZECZNIK PRAW UCZNIA

KONKURSYKÓŁKASPORT

REDAGUJĄ UCZNIOWIESAMORZĄDPREZENTACJEKOMIKSYQUIZY

MATERIAŁY DO LEKCJIRELIGIAINFORMATYKAPRZYWÓDZTWOJĘZYK ANGIELSKI

 

 

  opublikowano dnia 22.05.2018 r.

W dniach 15-20 kwietnia 2018 r. odbyło się VI i ostatnie już międzynarodowe spotkanie szkół partnerskich, biorących udział w projekcie Erasmus+KA2 „Seeing and Reading the Values”. Tym razem podsumowanie działań projektowych miało miejsce w hiszpańskim miasteczku La Solana leżącym w prowincji Ciudad Real w Kastylii – La Mancha znanym na całym świecie dzięki błędnemu rycerzowi Don Kichotowi – fikcyjnej postaci z powieści Miguela de Cervantesa.

Kliknij zdjęcie, aby powiększyć widok.

Pierwszy dzień wizyty spędziliśmy w goszczącej nas Szkole Podstawowej Romero Pena, gdzie mieliśmy okazję dowiedzieć się jak uczniowie i nauczyciele tej szkoły pracują nad wartością przydzieloną w projekcie – Helpfulness (pomoc, użyteczność). Uczniowie z różnych poziomów edukacyjnych przedstawili wizualną interpretację tej wartości w sposób wyjątkowo interesujący. Po zajęciach oraz zwiedzeniu szkoły hiszpańscy koledzy przygotowali lunch, na którym królowała paella, gachas manchegas, churros oraz typowe dla tej okolicy desery.

 

Następnego dnia oglądaliśmy pokazy artystyczne uczniów występujących w przepięknych strojach regionalnych przygotowanych przez rodziców. Obserwowaliśmy, a także braliśmy udział w lekcjach-warsztatach z różnych przedmiotów, na różnych poziomach edukacyjnych.

 

Inne atrakcje przygotowane przez gospodarzy to zwiedzanie La Solany, a także wyjazd do Almagro, gdzie znajduje się jedyny na świecie zachowany w oryginalnej formie XVII-wieczny teatr tzw. „zagrodowy” (Corral de Comedias). Mieliśmy również okazję zobaczyć Madryt oraz niepowtarzalną Kordobę.

Pałac Królewski (Palacio Real), z przyległymi do niego wspaniałymi ogrodami Sabatiniego, to charakterystyczny punkt w Madrycie, od którego zaczęliśmy zwiedzanie stolicy. Następnie udaliśmy się na otoczony pięknie odrestaurowanymi budynkami Plaza Mayor – plac będący niegdyś sercem miasta, na którym odbywały się koronacje, targi, przedstawienia teatralne, corridy, ale i egzekucje. W drodze do tej popularnej atrakcji turystycznej Madrytu podziwialiśmy Katedrę Almudena i Aptekę Królewską.

Kordoba to rzadkie połączenie architektury hiszpańskiej, muzułmańskiej i starożytnego Rzymu. Jest ona niewątpliwie jednym z najbardziej klimatycznych i najgorętszych miast Hiszpanii. Dobrze, że mogliśmy zobaczyć je wiosną. Miasto to ze względu na liczne i wspaniałe zabytki będące świadectwem wielu cywilizacji zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Najsłynniejszym zabytkiem Kordoby, który mogliśmy podziwiać jest Wielki Meczet – La Mezquita. Potężna, zapierająca dech w piersiach świątynia muzułmańska zadziwiająca architektoniczną harmonią panującą w jej wnętrzu. Z Mostu Rzymskiego (Puente Romano), który jest jednym z najwspanialszych punktów widokowych Kordoby, zachwycaliśmy się starówką i jej urokliwym zakątkiem – dzielnicą żydowską, tzw. Juderia.

 

Przedostatni dzień wizyty to praca w szkole nad podsumowaniem kończącego się już projektu. Produkt finalny stanowi książka, która powstała z opowiadań napisanych przez dzieci, składająca się z 6 rozdziałów (tyle krajów brało udział w projekcie). Każdy kraj opracował wartości przydzielone w programie „Seeing and Reading the Values”.

Międzynarodowy projekt Erasmus+KA2 „Seeing and Reading the Values” dobiegł końca, ale kontakty z jego partnerami, wymiana doświadczeń oraz plany dotyczące przyszłych projektów są ciągle aktualne.

 

Aldona Chabros-Rożalska, fot. Benjamin Galicki

 

 

 

redaguje Rafał Pastwa  © 2018