REALIZOWANE PROJEKTYERAZMUS+ 2016/2018COMENIUS 2012/2014CZWARTKI Z BAJKĄZIELONA SZKOŁAMAŁA ROMAROZWINĄĆ SKRZYDŁAPIERWSZAKICOMENIUS 2009/2011

KONTAKTHISTORIA ABSOLWENCIPATRONPRACOWNICYLINKI

DOKUMENTACJA SZKOŁYSTATUTWYCHOWANIEPROFILAKTYKAOCENIANIE

REDAGUJĄ NAUCZYCIELEARTYKUŁYSCENARIUSZEFOTOGRAFIEINTEGRACJAMONTESSORIBIBLIOTEKAHARCERSTWO

 

 

 VISUAL READING - CZYTANIE WIZUALNE

 

STRONA GŁÓWNA

AKTUALNOŚCIDRUKI-REKRUTACJA

PLAN LEKCJI

SZKOLNA RADA RODZICÓW

RZECZNIK PRAW UCZNIA

KONKURSYKÓŁKASPORT

REDAGUJĄ UCZNIOWIESAMORZĄDPREZENTACJEKOMIKSYQUIZY

MATERIAŁY DO LEKCJIRELIGIAINFORMATYKAPRZYWÓDZTWOJĘZYK ANGIELSKI

 

 

  opublikowano dnia 28.02.2017 r.

Czytanie wizualne to metoda wspomagająca  proces czytania, pisania i mówienia. Jest ona realizowana poprzez pięć aktywności: tablice iluminacyjne, Piggy Bank, prezentacja obrazów, symbole, kostka opowieści.

Na II piętrze naszej szkoły zostały zamieszczone tablice informacyjna z opisem metody. Tam też pojawiły się „tablice iluminacyjne”, na których zawieszane są obrazy - plakaty. Przedstawiają one tematykę dotyczącą porządku, czystości (Cleanliness). Jest to wartość, która została przydzielona naszej szkole przez koordynatora z Turcji. Dwa pierwsze plakaty zostały opracowane przez szkołę turecką, pozostałe zaś przez szkolny zespół uczniów Erasmus + z naszej szkoły. Plakaty te zostały wydrukowane z logo projektu i logo programu Będą one systematycznie zmieniane na naszych tablicach iluminacyjnych.

Kliknij zdjęcie, aby powiększyć widok.

 

Piggy Bank, to kolejna aktywność, która u nas pojawia się w postaci błękitnego pudełka z naklejonymi symbolami - przedmiotami koniecznymi do utrzymania porządku i czystości.

Prezentacja obrazów to galeria prac plastycznych uczniów biorących udział w projekcie, która zlokalizowana jest na II piętrze.

Symbole - elementy, utożsamiane z porządkiem, czystością. Ładem, które są omawiane na forum klasy, a następnie zostaną umieszczone na kostce opowieści.

Kostka opowieści, ostatnia aktywność, podczas której dzieci tworzą ustne opowieści rzucając w grupach 6-8 osobowych kostka zawierająca poznane wcześniej symbole. Nauczyciel wspiera ten proces, wprowadzając elementy np. fantastyczne, realistyczne, historyczne, przyrodnicze lub pozostawiając pełną swobodę uczniom w kreowaniu, budowaniu tej opowieści.

 

Iwona Kucharek


 

redaguje Rafał Pastwa  © 2017