|
|||||||
|
|||||||
|
|
|
|||||
opublikowano dnia 30.09.2019 r.
W dobie dzisiejszych czasów, gdzie prym wiodą gry komputerowe i smartfony, bardzo ciężko jest zachęcić dzieci do czytania książek, a tym bardziej lektur. Aby zminimalizować problem i zainspirować dzieci do czytania, od października 2019 r. wprowadzamy do swoich klas I B i III B projekt edukacyjny autorstwa Honoraty Szaneckiej, upowszechniający czytelnictwo wśród uczniów klas I-III, którego założeniem jest zachęcenie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną. Projekt opiera się na zmianie sposobu omawiania czytanych lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w aktywne działania oraz na upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci poprzez atrakcyjne formy pracy z tekstem. Cele ogólne:
Projekt składać się będzie z trzech MODUŁÓW: I MODUŁ - od 01.10.2019r. do 31.12.2019r. - FIKUŚNE LEKTURKI SPOD CHMURKI II MODUŁ - od 01.01.2020r. do 29.02.2020r. - ZWIERZĘCE LEKTURKI SPOD CHMURKI III MODUŁ - 01.03.2020r. do 30.04.2020r. - POLSKIE LEKTURKI SPOD CHMURKI Pierwsze zajęcia w klasie I b polegały na stworzeniu kącika projektu oraz ulepienie plastelinowych ludzików – Czytusiów.
W klasiie III b miesiąc wrzesień był czasem przygotowań do rozpoczęcia projektu. Obejrzeliśmy już film o Czytusiu dostępny na stronie projektu oraz ulepiliśmy własne Czytusie, które będą nam towarzyszyć przez cały rok podczas poznawania nowych lektur. Kolejne zadanie projektowe to zapoznanie się z Lekturnikiem, w którym będziemy realizować następne zadania. Naszą pierwszą lekturą, którą wybraliśmy i zaczęliśmy czytać jest książka pani Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Poznaliśmy już wioskę Bullerbyn i bohaterów naszej książki, więc postanowiliśmy w grupach zrobić makiety wioski i zaprogramować drogi w Bullerbyn, tak aby nasi bohaterowie mogli jeździć po Bullerbyn ozobotami. Kliknij zdjęcie, aby powiększyć widok. Projekt bardzo się dzieciom podoba i mamy nadzieję, że przyczyni się do uatrakcyjnienia zajęć oraz da dzieciom wiele radości z czytania nie tylko lektur szkolnych.
Agnieszka Lasota i Iwona Kucharek
|
|||||||
redaguje Rafał Pastwa © 2019 |