REALIZOWANE PROJEKTYeTWINNING ERAZMUS+ 2016/2018COMENIUS 2012/2014CZWARTKI Z BAJKĄZIELONA SZKOŁAMAŁA ROMAROZWINĄĆ SKRZYDŁAPIERWSZAKICOMENIUS 2009/2011

KONTAKTHISTORIA ABSOLWENCIPATRONPRACOWNICYLINKI

DOKUMENTACJA SZKOŁYSTATUTWYCHOWANIEPROFILAKTYKAOCENIANIE

REDAGUJĄ NAUCZYCIELEARTYKUŁYSCENARIUSZEFOTOGRAFIEINTEGRACJAMONTESSORIBIBLIOTEKAHARCERSTWO

 

 

 SALA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

 

STRONA GŁÓWNA

AKTUALNOŚCIDRUKI-REKRUTACJA

PLAN LEKCJI

SZKOLNA RADA RODZICÓW

RZECZNIK PRAW UCZNIA

KONKURSYKÓŁKASPORT

REDAGUJĄ UCZNIOWIESAMORZĄDPREZENTACJEKOMIKSYQUIZY

MATERIAŁY DO LEKCJIRELIGIAINFORMATYKAPRZYWÓDZTWOJĘZYK ANGIELSKI

 

 

  opublikowano dnia 1.03.2019 r.

Po długim oczekiwaniu udało się otworzyć w Szkole Podstawowej w Poniatowej salę do terapii integracji sensorycznej. Terapia skierowana jest dla dzieci doświadczających trudności w szkole. Takie dzieci są wśród nas i one najbardziej potrzebują specjalistycznego wsparcia, aby mogły lepiej funkcjonować w otaczającym świecie.

Świat tych dzieci bywa hałaśliwy, chaotyczny, nieuporządkowany, a wszystko przez zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Wynika to z odmiennego odbioru i interpretacji przez mózg dziecka informacji pochodzących ze zmysłów.

Każde dziecko, aby rozwijało się, powinno mieć zapewnioną możliwość zdobywania rożnych doświadczeń. Dlatego zajęcia te są prowadzone w formie zabawy ruchowej, podczas której dostarczane są dziecku bodźce, których potrzebuje jego system nerwowy.

Sala ta jest wyposażona w następujący sprzęt:

·         sprzęt podwieszany: huśtawka platformowa, huśtawka terapeutyczna konik, huśtawka terapeutyczna grzybek, helikopter terapeutyczny, hamak, lina do wspinaczki, drabinka linowa trójkątna,

·         sprzęt naziemny: beczka terapeutyczna, wałek terapeutyczny, deskorolka, trampolina, deska rotacyjna, deska równoważna, ścieżka sensoryczna, stożek – topek wirujący, piłki, dyski fakturowe, gruszka sensoryczna, pomoce terapeutyczne usprawniające zmysły: wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku.

Mamy nadzieję, że przez świetne wyposażenie sali i zaangażowanie certyfikowanego terapeuty dzieci będą miały szanse wyrównać braki.

 

Małgorzata Madejek


 

redaguje Rafał Pastwa  © 2019