|
|||||||
|
|||||||
|
|
|
|||||
opublikowano dnia 1.03.2019 r.
Po długim oczekiwaniu udało się otworzyć w Szkole Podstawowej w Poniatowej salę do terapii integracji sensorycznej. Terapia skierowana jest dla dzieci doświadczających trudności w szkole. Takie dzieci są wśród nas i one najbardziej potrzebują specjalistycznego wsparcia, aby mogły lepiej funkcjonować w otaczającym świecie. Świat tych dzieci bywa hałaśliwy, chaotyczny, nieuporządkowany, a wszystko przez zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Wynika to z odmiennego odbioru i interpretacji przez mózg dziecka informacji pochodzących ze zmysłów. Każde dziecko, aby rozwijało
się, powinno mieć zapewnioną możliwość zdobywania rożnych doświadczeń.
Dlatego zajęcia te są prowadzone w formie zabawy ruchowej, podczas
której dostarczane są dziecku bodźce, których potrzebuje jego system
nerwowy. Sala ta jest wyposażona w następujący sprzęt: · sprzęt podwieszany: huśtawka platformowa, huśtawka terapeutyczna konik, huśtawka terapeutyczna grzybek, helikopter terapeutyczny, hamak, lina do wspinaczki, drabinka linowa trójkątna, · sprzęt naziemny: beczka terapeutyczna, wałek terapeutyczny, deskorolka, trampolina, deska rotacyjna, deska równoważna, ścieżka sensoryczna, stożek – topek wirujący, piłki, dyski fakturowe, gruszka sensoryczna, pomoce terapeutyczne usprawniające zmysły: wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku. Mamy nadzieję, że przez świetne wyposażenie sali i zaangażowanie certyfikowanego terapeuty dzieci będą miały szanse wyrównać braki.
Małgorzata Madejek
|
|||||||
redaguje Rafał Pastwa © 2019 |