PODRÓŻE NA WESOŁO - Scenariusz imprezy na zakończenie roku szkolnego
Występują: Prowadzącym może być nauczyciel lub uczeń, dzieci i rodzice
PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI
Prowadzący: Dzień dobry Państwu. Serdecznie witam wszystkich zaproszonych gości na dzisiejszym spotkaniu z okazji zakończenia roku szkolnego. A więc naszą podróż na wesoło do krainy marzeń czas zacząć.
W związku z tym pytam : Czy lubicie podróżować?
Dzieci: Tak!
P: A z czym kojarzą się wam podróże?
Dz: Odpowiadają
„Podróże, podróże to zabawa ciekawa
Podróże, podróże to daleka wyprawa
Choć nasze podwórka niepozorne, nieduże
Lecz nasza zabawa to dalekie podróże."
– (to jest motto , które będziemy powtarzać)
N: Zapraszam do podróży pociągiem.
Dz: Ustawiają się w pociąg i w czasie wstępu do piosenki „Jedzie pociąg z daleka” recytują
Puf, puf pociąg rusza, podróż się zaczyna
Już się koła toczą po stalowych szynach:
Potem śpiewają piosenkę i powoli jadą naśladując pociąg.
N; Dokąd przyjechaliśmy?
Dz: Chłopiec wychodzi na środek z napisem kraju w tym momencie jest to napis POLSKA
Ucz: Do Polski
N: To teraz mam pytanie do rodziców: Z czym kojarzy się państwu Polska?
R: Odpowiadają
N :No właśnie Polska to muzyka Chopina. Posłuchajmy.
Dz: W czasie wybranego utworu wychodzą na środek przebrani za motyla, biedronkę, żabkę, bociana i kwiaty recytując wybrany wiersz o ojczyźnie
N: Polska to także taniec – polonez
Dz: Tańczą poloneza
N: Przypomnijmy nasze motto…
Dz: Podróże……..
N: Podróżujemy nie tylko pociągami ale także samolotem. Wobec tego zapraszam wszystkich do wspólnego lotu.
Dz: Do melodii dzieci razem z rodzicami, ruchami i gestem naśladują odpalanie i start, a potem lot samolotu.
N: Gdzie wylądowaliśmy?
Dz. We Włoszech! (wychodzą na środek i witają się po włosku „Bon giono”)
N: To teraz pytanie do rodziców. Z czym państwu kojarzą się Włosi, Włochy?
R: Odpowiadają
N: No właśnie Włosi są wspaniałymi kucharzami, a ich pizza podbiła cały świat. Zapraszam wszystkich do wspólnej zabawy, będziemy piec pizzę.
Dz: Na środek wchodzą dziewczynki w kuchennych fartuszkach i pokazują czynności pieczenia pizzy do melodii.
N: Włosi to także wspaniali muzycy. Kto z państwa mi przypomni gdzie odbywał się festiwal piosenki włoskiej?
Zapraszam do posłuchania jednego z największych przebojów.
DZ: Chłopcy przebrani za Włochów i z gitarami wychodzą na scenę parodiując piosenkę „ Ja jestem mokrym Włochem”
R: Podróże …..(mówią motto)
N: A teraz gdzie jesteśmy?
Dz: W Austrii
N; Z czym państwu kojarzy się Austria ?
R: Odpowiadają
N: No właśnie Austria to nie tylko piękne Alpy ale muzyka Straussa. Zapraszam wiec do wspólnego walca
Dz: Wychodzą na środek trzymając chustę tańczą dookoła , rodzice robią drugie koło na zewnątrz tańcząc w drugą stronę , a dzieci z instrumentami perkusyjnymi grają wstęp i zakończenie do walca” Nad pięknym , modrym Dunajem”
N: Przypomnijmy nasze motto
Wszyscy: Podróże……
N: A teraz gdzie jesteśmy?
Dz: We Francji. Wychodzą i witają się po francusku” Don jour”
N: Francja to ………- odpowiadają rodzice swoje skojarzenia
Zapraszam do galerii malarstwa i mam nadzieję , że wśród moich uczniów znajdzie się artysta tak znany jak Monet, Picasso czy van Gogh
Dz: Pierwszy uczeń przebrany za malarza trzyma w ręku paletę z farbami śpiewa piosenkę „Jestem malarzem nieszczęśliwym”, a za nim inni uczniowie ustawiają się w szereg, maszerują trzymając w rękach swoje prace plastyczne, na słowa „ siedzi słoń” odwracają prace i pokazują namalowane słonie.
Dz: Mówią motto Podróże…..
N: A teraz gdzie jesteśmy?
Dz: W Anglii. I witają się po angielsku „ Good afternoon, Hello!”
N: Z czym kojarzy się nam Anglia?
R: Odpowiedzi
N: Zapraszam więc na pokaz mody i poproszę modelki o zaprezentowanie wspaniałej kolekcji kapeluszy, które uwielbia Królowa Elżbieta.
Dz: Do melodii „Pretty women” dziewczynki wychodzą na wybieg jako modelki
N: Anglia to również wspaniali kibice. Popatrzcie państwo na nasze umiejętności sportowe.
Dz: Do piosenki Rickiego Martina najpierw wychodzą chiliderki prezentując układy rytmiczne, a potem kolejno są wprowadzani przez sędziego gwiżdżącego na gwizdku sportowcy , którzy popisują się swoimi umiejętnościami sportowymi
N: Kończymy spotkanie z Europą, ale nasze podróże nie kończą się tylko na Starym Kontynencie. Gdzie teraz pojedziemy?
- wjeżdżają samochody przy śpiewaniu przez dziewczynki przebrane za autostopowiczki piosenki „Auto stop”
- wychodzą Japonki i dwaj chłopcy w stroju karateków śpiewają piosenkę Franka Kimono „Bruce Lee”, w czasie refrenu pokazują walkę tekwondoo
- wjeżdżają samochody i znowu autostopowiczki zatrzymują samochody jadąc na Hawaje
- przy piosence Tercetu Egzotycznego „ Hawaj jest piękny” dziewczynki w strojach hawajskich tańczą
N: To była ostatnia podróż czy to tylko podróż marzeń zależy przecież od nas samych, bo jak wiadomo marzenia się spełniają. Dlatego chciałabym zadedykować Państwu i dzieciom fragment wiersza:
„Podobno z tego się wyrasta
Podobno to z czasem się zmienia
Ty się nie zmieniaj już taki zostań
Ty nie wyrastaj z marzenia!”
Dz: „Marzenia się spełniają!”
Dz: Idą i zakładają kwiaty i rozdają karteczki z życzeniami.
Opracowały: Halina Kolasińska, Ewa Zielińska
autor © 2010 rap