REALIZOWANE PROJEKTYCOMENIUS 2012/2014CZWARTKI Z BAJKĄZIELONA SZKOŁAMAŁA ROMAROZWINĄĆ SKRZYDŁAPIERWSZAKICOMENIUS 2009/2011

KONTAKTHISTORIA ABSOLWENCIPATRONPRACOWNICYLINKI

DOKUMENTACJA SZKOŁYSTATUTWYCHOWANIEPROFILAKTYKAOCENIANIE

REDAGUJĄ NAUCZYCIELEARTYKUŁYSCENARIUSZEFOTOGRAFIEINTEGRACJAMONTESSORIBIBLIOTEKAHARCERSTWO

 

 

 UNICEF - WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA

 

STRONA GŁÓWNA

AKTUALNOŚCIDRUKI-REKRUTACJA

PLAN LEKCJI

SZKOLNA RADA RODZICÓW

RZECZNIK PRAW UCZNIA

KONKURSYKÓŁKASPORT

REDAGUJĄ UCZNIOWIESAMORZĄDPREZENTACJEKOMIKSYQUIZY

MATERIAŁY DO LEKCJIRELIGIAINFORMATYKAPRZYWÓDZTWO

W Polsce kampanię wpiera Ambasador Dobrej Woli UNICEF Majka Jeżowska.

Czy szmaciana laleczka może uratować życie dziecka? Jak pokazać dzieciom, że pomaganie może być przyjemne? Na te pytania odpowiedzieli uczniowie klasy 2c i 3b, biorąc udział w światowym projekcie UNICEF – WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA.

Jakie są cele projektu?

  • pokazanie, że pomaganie może być nie tylko pożyteczne, ale także przyjemne

  • kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postawy tolerancji i otwartości na inne kultury

Etapy realizacji projektu:

  1. Podróż przez kontynenty: uczniowie poznają wszystkie kontynenty naszej planety, sami gromadzą informacje, wykonują prace plastyczne, gazetki tematyczne.

  2. Przygotowanie laleczek: w oparciu o wykrój przysłany przez UNICEF uczniowie wykonują laleczkę, nadają jej imię „akt urodzenia laleczki”

  3. Wystawa laleczek w szkole: Dzień Wszystkich Kolorów Świata- ekspozycja wszystkich laleczek, prac plastycznych, aukcja laleczek na rzecz dzieci z Sudanu Południowego.

  4. Konkurs na „najbardziej oryginalną laleczkę”: wybór najciekawszej laleczki i przesłanie jej do kapituły konkursu, gdzie nagrodą główną jest koncert Majki Jeżowskiej w szkole, z której wygra laleczka.

  5. Zakończenie projektu.

Uczniowie klasy 2c już od września 2014 r. rozpoczęli realizację projektu. Sami przygotowywali informacje o poznawanych kontynentach, wykonywali gazetki tematyczne, a także prace plastyczne dotyczące kultury, sztuki pochodzącej z omawianego kontynentu. Każdy uczeń wybrał sobie ten kontynent, który najbardziej go zainteresował. Pierwszy etap projektu (od września do połowy grudnia) nasi uczniowie zrealizowali bardzo starannie. Następnie ze wzorników przesłanych przez UNICEF przygotowali „stelaż” laleczki. Na kolejnych zajęciach uczniowie wykonają ubranka i ozdoby dla swoich lalek oraz wypełnią „akt urodzenia”. Planowany termin Dnia Wszystkich Kolorów Świata (wystawa laleczek) przewidywany jest na 20 lutego 2015 r.

Zapraszamy do udziału w konkursie na „najoryginalniejszą laleczkę” wszystkich chętnych uczniów naszej szkoły. Papierowe wzorniki lalek i akty urodzenia są do pobrania w sali nr 12 i 6.

Iwona Kucharek

 

 

redaguje Rafał Pastwa  © 2015