REALIZOWANE PROJEKTYCOMENIUS 2012/2014CZWARTKI Z BAJKĄZIELONA SZKOŁAMAŁA ROMAROZWINĄĆ SKRZYDŁAPIERWSZAKICOMENIUS 2009/2011

KONTAKTHISTORIA ABSOLWENCIPATRONPRACOWNICYLINKI

DOKUMENTACJA SZKOŁYSTATUTWYCHOWANIEPROFILAKTYKAOCENIANIE

REDAGUJĄ NAUCZYCIELEARTYKUŁYSCENARIUSZEFOTOGRAFIEINTEGRACJAMONTESSORIBIBLIOTEKAHARCERSTWO

WYCIECZKA DO SANDOMIERZA 2012

REDAGUJĄ UCZNIOWIESAMORZĄDPREZENTACJEKOMIKSYQUIZY

MATERIAŁY DO LEKCJIRELIGIAINFORMATYKAPRZYWÓDZTWO

Sprawozdanie z wycieczki do Sandomierza

11 grudnia 2012 roku wybraliśmy się na wycieczkę autokarową do Sandomierza. Cała grupa stawiła się punktualnie o godzinie 7.45 przed budynkiem Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego.

Z Poniatowej wyjechaliśmy z małym opóźnieniem. Na miejsce dotarliśmy około godziny dziesiątej.

Razem z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta.

Pierwszym punktem programu było Muzeum Ziemi Sandomierskiej. W trakcie wędrówki wysłuchaliśmy między innymi legendy o dzielnej Helenie. Głosi ona, że dziewczyna uratowała miasto przed Tatarami - sama zginęła. Ciekawym miejscem w podziemiach była Zbrojownia Rycerska. Przymierzaliśmy tu zbroje, braliśmy do ręki miecze, robiliśmy zdjęcia.

Tajemniczym miejscem była „katownia”, w której znajdowały się dyby oraz inne narzędzia tortur, między innymi łoże do rozciągania kości czy kolczaste fotele.

Po wyjściu z podziemi udaliśmy się na Rynek. Podziwialiśmy piękne renesansowe kamieniczki oraz renesansowy ratusz. Charakterystycznym elementem pięknej budowli jest herb miasta i zegar słoneczny.

Z Rynku przeszliśmy do gotyckiej Bazyliki Katedralnej wzniesionej w 1360 roku.  Wnętrze kościoła zachwyciło nas swoim bogatym wystrojem w stylu barokowym. Dzięki przewodnikowi poznaliśmy jego ciekawą historię.

Kolejnym obiektem, który zwiedzaliśmy było Muzeum Jana Długosza. Zbiory Muzeum Diecezjalnego to skarbnica dzieł sztuki i pamiątek. Ekspozycja urządzona jest w siedmiu salach.

Po zwiedzaniu muzeum przewodnik zaprowadził nas na wzgórze, z którego podziwialiśmy przepiękną panoramę Sandomierza.

Trochę zmęczeni i głodni udaliśmy się do MCDonalds. Tu każdy zamówił sobie coś pysznego.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Fabryki Ozdób Choinkowych. Tu nie tylko mogliśmy zobaczyć cały proces wyrobu ozdób choinkowych, ale też mieliśmy okazję samodzielnie ozdabiać bombki. Podziwialiśmy również choinki ubrane w różnych stylach. Każdy z nas zakupił po kilka bombek na choinkę. W tym miejscu dobiegła końca nasza wycieczka.

Około godziny siedemnastej wyjechaliśmy z Sandomierza do Poniatowej. Na miejscu byliśmy o godzinie 18.30. To był naprawdę udany dzień i mam nadzieję, że wspólnie z klasą zwiedzimy niejedno miasto .