REALIZOWANE PROJEKTYeTWINNING ERAZMUS+ 2016/2018COMENIUS 2012/2014CZWARTKI Z BAJKĄZIELONA SZKOŁAMAŁA ROMAROZWINĄĆ SKRZYDŁAPIERWSZAKICOMENIUS 2009/2011

KONTAKTHISTORIA ABSOLWENCIPATRONPRACOWNICYLINKI

DOKUMENTACJA SZKOŁYSTATUTWYCHOWANIEPROFILAKTYKAOCENIANIE

REDAGUJĄ NAUCZYCIELEARTYKUŁYSCENARIUSZEFOTOGRAFIEINTEGRACJAMONTESSORIBIBLIOTEKAHARCERSTWO

 

 

 COLOURS OF OUR LIFE 2019/2020

eTWINNING

STRONA GŁÓWNA

AKTUALNOŚCIDRUKI-REKRUTACJA

PLAN LEKCJI

SZKOLNA RADA RODZICÓW

RZECZNIK PRAW UCZNIA

KONKURSYKÓŁKASPORT

REDAGUJĄ UCZNIOWIESAMORZĄDPREZENTACJEKOMIKSYQUIZY

MATERIAŁY DO LEKCJIRELIGIAINFORMATYKAPRZYWÓDZTWOJĘZYK ANGIELSKI

 

  opublikowano dnia 04.09.2019 r.

W maju 2019 roku w ramach programu eTwinning odbyło się Międzynarodowe Seminarium Kontaktowe w Aghveran (Armenia). Uczestniczyli w nim nauczyciele z krajów europejskich min.: z Finlandii, Norwegii, Danii, Belgii, Niemiec, Czech, Słowacji, Słowenii, Portugalii, Polski, Węgier oraz Armenii. Seminarium otworzył i moderował Vahe Yeritsyan, PSA koordynator z Armenii. Przedstawił on program seminarium i czuwał nad realizacją zaplanowanych działań.

W pierwszym dniu seminarium uczestnicy wzięli udział w wykładzie „Lets know each other better”, następnie w grupach ćwiczeniowych poznali platformę eTwinning live oraz narzędzia ICT, pomocne w realizacji projektów eTwinning. Po kolejnym wykładzie aktywizującym o demokracji: Democratic participation , uczestnicy poznali przykłady dobrych praktyk prezentowanych przez ambasadorów eTwinning, m.in. z Polski.

 Kliknij zdjęcie, aby powiększyć widok.

Po zakończeniu pierwszej części seminarium, wszyscy uczestnicy wzięli udział w autokarowej wycieczce do Erewania. Gawęda przewodnika przybliżyła wszystkim historię i kulturę narodu ormiańskiego.

Kolejnego dnia organizatorzy przygotowali zajęcia w równoległych grupach, podczas których zostały zaprezentowane przez prowadzących techniki – ćwiczenia integrujące grupę, a także platforma TwinSpace (możliwości i zastosowanie). Następnie uczestnicy wzięli udział w kilku wykładach o demokracji (Demokracja w szkole) oraz o motywowaniu uczniów do podejmowania działań. W drugiej części dnia wszyscy uczestnicy seminarium rozpoczęli działania dotyczące utworzenia grup projektowych oraz prace związane z opisem i rejestracją projektu. Zarejestrowano 22 projekty, które zaprezentowano podczas finałowej sesji. Nowe projekty rozpoczną swoje „życie” w nowym roku szkolnym 2019/2020, w tym projekt „Colours of our life” którego współtwórcami – poza mną – są nauczyciele z Armenii i Portugalii.

 

Iwona Kucharek



 

redaguje Rafał Pastwa  © 2019